Greitųjų kreditų bendrovėms – naujas antausis

kreditaiGreitųjų paskolų tema tampa aktuali ne tik Lietuvos institucijoms – jų veiklą nori apriboti ir tokios technologijų milžinės kaip „Google“.  Taip, ši paieškos sistemos gigantė paskelbė, jog artimiausiu metu bus įvedami apribojimai greitųjų kreditų teikėjams, kurie skolina pinigus trumpesniam nei 60 dienų laikotarpiui – tokios bendrovės nebus pageidaujamos reklamos sistemoje, todėl geriausia ko galės jos pasiekti – reklamuotis per paieškos sistemas kitais būdais. Ši finansų rinka apribojama tik išskirtiniu atveju – bendrovės privalės atitikti svetainių reikalavimus, jog jos galėtų dalyvauti „Adwords“ reklaminėse kampanijose.

Reikalavimai yra gana aiškūs, ir vienas pagrindinių kaip minėjome – bendrovės turės teikti paskolas ilgesniam nei 60 dienų laikotarpiui. Joms bus privalu nurodyti tokią informaciją savo interneto svetainėse. Jeigu nebus nurodoma, kad bendrovė skolina ilgesniam nei 60 dienų laikotarpiui, tai ji tiesiog negalės reklamuotis paieškos sistemoje bei partnerių svetainėse – jų kampanijos nebus patvirtinamos. Tuo siekiama apriboti šių greitųjų paskolų veiklą ir piktnaudžiavimą palūkanomis, nes vis dėlto – šios bendrovės per itin trumpą laiką sugeneruoja gana nemažą pelną iš klientų imamų paskolų.

Svetainė http://www.kreditui.lt/ pabrėžia, kad ne ką mažiau svarbesnis reikalavimas yra tas, jog paskolų palūkanos negalės būti mažesnės 36 procentai. Tai reiškia, kad ši paieškos milžinė reikalaus, jog aiškiai svetainėje ir paskolos sutartyje būtų nurodoma, kad paskolų palūkanos nebus didesnės nei nurodyta riba. Vėlgi – jeigu paskolos bus brangesnės, tai tokių bendrovių reklaminės kampanijos nebus patvirtinamos. Tuo džiaugtis turėtų būtent klientai – vartojimo kreditų kaina turėtų kristi per pus. Tai ypač nemažą žalą atneš smulkiuosius vartojimo kreditus teikiančioms bendrovėms, kurios neteikia ilgalaikių paskolų. Didžiausios bendrovės taipogi praras gana nemažai pelno, ir tikėtina, kad kai kurios paskolos bus nuostolingos, jeigu jos bus imamos trumpam laikotarpiui. Jeigu paskola imama keliems mėnesiams, o suma nedidelė, tai kredito teikėjui gali atsirasti nuostolių – administravimo mokesčiai gali būti didesni nei gaunamų palūkanų suma.

Tokie apribojimai tikrai privers kreditų bendroves pasukti galvą – jos kitu atveju turės ieškoti kitų reklamos kanalų, kurie šiuo metu yra dar brangesni ir ne tokie atsiperkantys.